Om koret

Hillerød Rockkor
har handlet om sang, klang og latter siden september 1985.
Rockkorets varemærke er sangglæde, seriøsitet, godt socialt samvær og et bredt repertoire inden for rytmiske sangnumre fra rock- og popmusik.

Rockkoret optager gerne herrestemmer, damestemmerne er fuldsatte og der er venteliste – se korets hjemmeside for updates.

om dirigent

Korleder:  Lene Schnack McGregor
er cand.mag. i musik med dansk som sidefag. Efter universitetsuddannelsen har Lene suppleret med meritlæreruddannelsen, hvor hun har læst pædagogiske fag.
Når Lene ikke er i Hillerød og lave musik med Hillerød Rockkor, arbejder hun som fuldtidsansat underviser i musik og dansk på Skolen i Bymidten i Helsingør, hvor hun også bor med sin mand og deres to børn.

Assisterende korleder: Hjørdis Clod Pedersen
Hjørdis er musikvidenskabs-studerende på Københavns Universitet, hvor hun udfolder sin passion for musiknørderi i form af bl.a. korledelse, arrangement, hørelære, musikhistorie og kulturteori.
Ved siden af studiet er Hjørdis korleder på Rytmisk Center samt kirkesanger ved Nygårdskirken og er selv korsanger i MuKo (Musikstuderendes Kor). Tidligere har hun undervist i klaver på Zahles Musik- og Billedskole og har derudover gået et semester på sangskriverlinjen på den Rytmiske Højskole.
Hjørdis er selv opvokset i Hillerød, hvor hun i 2019 modtog Hillerød Kommunes Musikpris som følge af adskillige lokale sangskriver-optrædener, og i 2021 modtog hun Frederiksborg Gymnasiums musiklegat.

alt det praktiske

En koraften på mandage fra 19 til 21.30 er typisk opdelt i to sektioner.

Første sektion indledes med strækøvelser, rytmiske øvelser med klap, trin og opvarmning af stemmerne.
Derefter øves ofte i 2 grupper og efter en kort pause øver hele koret kendte og nye numre.

Tid og sted: Mandage 19.00 i Byskolens Aula, Hillerød.

Efterårssæsonen starter 12/8 2024
Pris: 1015 kr. for efterårssæson 2024.

Koret optager p.t. kun nye medlemmer, der synger tenor eller bas. Korformand Sue Bech kan kontaktes om optagelse i koret –
og har du andre spørgsmål, er du velkommen til at ringe til Lene, kordirigent, på 6130 8286

tilmelding og betaling

Brug tilmeldingsformularen.