Om koret

Hillerød Rockkor
har handlet om sang, klang og latter siden september 1985.
Rockkorets varemærke er sangglæde, seriøsitet, godt socialt samvær og et bredt repertoire inden for rytmiske sangnumre fra rock- og popmusik.

Rockkoret optager gerne herrestemmer, damestemmerne er fuldsatte og der er venteliste – se korets hjemmeside for updates.

om dirigent

Lene Schnack McGregor

er cand.mag. i musik med dansk som sidefag. Efter universitetsuddannelsen har Lene suppleret med meritlæreruddannelsen, hvor hun har læst pædagogiske fag.

Når Lene ikke er i Hillerød og lave musik med Hillerød Rockkor, arbejder hun som fuldtidsansat underviser i musik og dansk på Skolen i Bymidten i Helsingør, hvor hun også bor med sin mand og deres to børn.

PIANISTEN -  Mikkel Petterson
Mikkel Kjær Petterson er uddannet Almen Musiklærer fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium.
Mikkel underviser blandt andet i klaver på musikskole og arbejder desuden som freelance musiker og komponist.
Han bor i København med sin kone og to piger.

alt det praktiske

En koraften på mandage fra 19 til 21.30 er typisk opdelt i to sektioner.

Første sektion indledes med strækøvelser, rytmiske øvelser med klap, trin og opvarmning af stemmerne.
Derefter øves ofte i 2 grupper og efter en kort pause øver hele koret kendte og nye numre.

Tid og sted: Mandage 19.00 i Byskolens Aula, Hillerød.
Pris: 1015 kr. for forårssæson 2024.

Koret optager p.t. kun nye medlemmer, der synger tenor eller bas. Korformand Sue Bech kan kontaktes om optagelse i koret –
og har du andre spørgsmål, er du velkommen til at ringe til Lene, kordirigent, på 6130 8286

tilmelding og betaling

Brug tilmeldingsformularen.